Prekės ženklų komunikacija koronaviruso krizės metu

Atgal

Krizės metu komunikacija su auditorija neturėtų nutrūkti. Net tada, kai koronavirusas prikaustęs visų dėmesį, prekės ženklai turėtų skelbti žinutes, tačiau tai daryti jautriai ir apgalvotai.

  1. Kuo greičiau paskelbkite apie savo įprastos veiklos pasikeitimus keičiantis situacijai. Nelaukite kol iš klientų sulauksite didelio žinučių ir skambučių srauto su klausimais kada ir kaip dirbsite. Nelaukite kol pirma už Jus tai padarys konkurentai. Pasistenkite apie tai pranešti kuo įmanoma operatyviau, nesvarbu koks paros metas tai būtų. Situacija šiomis dienomis keičiasi valandomis ir Jūs visada turite būti pasiruošę reaguoti.
  2. Neabejotinai išaugs e-komercija, tad jeigu yra galimybė kuo skubiau suteikite galimybę savo prekes ar paslaugas gauti paštu ar online formatu. Perkėlus paslaugas rekomenduojame nedelsiant testuoti reklamą su minimaliu biudžetu. Mini testas parodys, ar vartotojai pasiruošę pirkti Jūsų siūlomą produktą. Šiomis dienomis atsiranda daug spėliojimų, koks bus vartotojų elgesys karantino metu, tačiau sužinoti Jūsų produkto realią situaciją galima tik išbandžius tai praktiškai.
  3. Susilaikykite nuo politikavimų. Nors Jūs kaip asmuo galite skelbti savo nuomonę viešai apie vienus ar kitus valdžios veiksmus, tačiau to daryti nevertėtų Jūsų prekės ženklui. Krizė praeis, o Jūsų prekės ženklo reputacija potencialių vartotojų akivaizdoje gali būti sugadinta negrįžtamai.
  4. Turizmo, renginių ir kitiems sektoriams, kurie patiria didžiausius nuostolius, reikėtų pagalvoti apie komunikaciją krizei praėjus. Po rugsėjo 11 teroristinių išpuolių keli viešbučių tinklai paleido sėkmingas marketingo kampanijas, kviesdami keliautojus į Niujorką, taip parodant paramą miestui ir turizmui.  Jūs taip pat jau galite pradėti generuoti originalias idėjas. Tačiau šių kampanijų tonas ir laikas yra nepaprastai svarbūs. Kadangi virusas sukelia mirtis, verslininkai turėtų būti itin jautrūs ir nepradėti kalbėti apie pergalę per anksti.
  5. Keiskite komunikacijos planus. Viskas, apie ką komunikavote iki šiol, gali tapti nebeaktualu įvedus karantiną ir stipriai pasikeitus ekonominei situacijai. Taip pat sustabdykite nebeaktualias ir tiesioginį pirkimą skatinančias reklamas, kurios buvo rodomos iki šiol. Kam leisti pinigus reklamai apie mugę ar renginį, kuris bus perkeltas ar visai neįvyks? Peržiūrėkite komunikacijos kanalus – šiuo metu efektyviausia reklama bus internetinėje erdvėje ir TV ekranuose, kadangi žmonės čia praleis daugiausiai laiko.
  6. Krizės metu komunikuokite reguliariai ir anksčiau už kitus. Daug verslų susiveržia diržus ir pirmiausia nurėžia pinigus reklamos išlaidoms. Pasinaudokite „laisvesniu eteriu“ ir būkite savo srities profesionalai, pirmieji pasiūlantys geriausius sprendimus savo klientams.
  7. Būkite kuo įmanoma pozityvesni. Reaguodami į koronavirusą, didžiosios kampanijos, tokios kaip „Zoom“, „Microsoft“ ir „Google“ nemokamai pasiūlė savo programinę įrangą, skirtą kalbėtis ir susirašinėti nuotoliniu būdų. Lietuvoje atlikėjai, sportininkai, verslo konsultantai ir daug kitų paslaugų teikėjų paleido nemokamas paslaugas žmonėms, laiką leidžiantiems namuose. Dovanodami nemokamą turinį, šie prekių ženklai didina savo žinomumą ir sukuria pozityvias asociacijas, kurias vartotojai prisimins ir krizei pasibaigus. Pagalvokite, kaip šį laiką galite išnaudoti Jūs.

Taigi, svarbiausia, būkite jautrūs esamai situacijai, nejuokaukite situacijos rimtumu ir nepamirškite nuolat informuoti savo klientų. Mes galime padėti užtikrinti sklandžią komunikaciją krizės metu. Susisiekite!