Neuromarketingas – ką apie jį reikia žinoti?

Atgal

Moksliniai tyrimai rodo, jog tik 5 proc. sprendimų yra priimami racionaliai, o tai reiškia, kad net 95 proc. prekių ar paslaugų įsigyjama lemiant psichologiniams ar fiziologiniams veiksmams. Tradicinis marketingas į vartotoją žiūri kaip į racionalų sprendimų priėmėją, tačiau tikriausiai kiekvienas iš savo patirties žinome, kad dažnai pasikliaujame nuotaika, emocija, intuicija ar patirtimi. Būtent apie tai kalba neuromarketingas.

Nors neuromarketingas gali skambėti kaip mokslinės fantastikos terminas, tačiau tai galima paaiškinti gana paprastai – marketingo ir neuromokslų sąjunga, kai atliekant marketingo tyrimus yra pasitelkiamos biotechnologijos (magnetinis rezonansas, elektroencefalograma, žvilgsnio seklys ir t.t.) ir ištiriama vartotojo elgsena per jo jutimus, emocijas ar smegenų veiklą.

Sprendimų priėmimas

Kuriant socialinius tinklus, reklaminius postus ar įmonės įvaizdį labai svarbu nustatyti, kas yra tikslinis vartotojas, koks jo portretas ir kokie lūkesčiai. Tai padeda sukurti tinkamą turinį ir paskatina vartoją norėti būtent šios prekės.

Neuromarketingas atskleidžia, kas labiausiai padeda atsakyti į klausimą „Pirkti ar nepirkti?“:

1) Svarbu leisti vartotojui pasijusti svarbiu, išskirtiniu, nes už kiekvieno vartotojo slepiasi žmogus, kuris nori sukurti unikalų įvaizdį;

2) Žmogus iš prigimties yra linkęs tingėti, bet tuo pačiu nori greito rezultato, todėl svarbu trumpas aiškus reklaminis tekstas – nereikia persistengti su ilgais sudėtingais tekstais.

3) Mūsų vaizdinė atmintis yra kur kas stipresnė nei girdimoji, todėl net trumpas video įrašas gali atnešti kelis kartus geresnius rezultatus, nei tai gali padaryti prekės kaina ar funkcija.

4) Svarbu reklaminės kampanijos metu kurti istorijas su stipria pradžia ir pabaiga bei grąžinti nostalgiškus prisiminimus. Mūsų praeities patirtys priverčia protą greičiau priimti sprendimus.

5) Naudinga stebėti vartotojų nuotaikas, nes tinkamu metu sukurta reikiama emocija yra didžiausias koziris. Emocijos veikia mūsų hormonus bei sukelia cheminius pokyčius, kurie paspartina smegenų veiklą.

Neuromarketingo išmanymas ir tyrimų išvadų naudojimas padeda geriau pažinti vartotoją, tačiau tuo pat metu labai svarbu išlikti etiškiems ir nemanipuliuoti žmonių jausmais, o kurti produktą, atitinkantį žmonių lūkesčius.

Go bold siekia žengti koja kojon su naujausiom marketingo tendencijom ir kurti patrauklų turinį vartotojams. Turite klausimų? Susitikime juos aptarti prie puodelio kavos.