Kokiuose soc. tinkluose komunikuoti Jūsų verslui?

Atgal

2019 metais Knatar TNS atlikto tyrimo duomenimis Facebook yra populiariausias socialinis tinklas Lietuvoje – juo naudojasi net 96 proc. visų soc. tinklų vartotojų. Antroje vietoje – Youtube, trečioje – Google+. Ketvirta vieta skirta Instagram socialiniam tinklui – juo naudojasi 27 proc. visų soc. tinklų vartotojų. Tarp sparčiai populiarėjančių tinklų jaunimo tarpe, taip pat reikėtų paminėti Tik Tok ir jau ilgą laiką rinkoje išsilaikiusį SnapChat.

FACEBOOK

2020 m. kovo mėnesio duomenimis, Lietuvoje yra apie 1,6 milijono vartotojų. Vartotojus sudaro 45 porc. vyrų ir 55 proc. moterų. Šio socialinio tinklo vartotojų amžius:

  • 13-20 m. 170 000 vartotojų
  • 21-30 m. 420 000 vartotojų
  • 31-40 m. 360 000 vartotojų
  • 41-50 m. 280 000 vartotojų
  • 51-60 m. 230 000 vartotojų
  • 60-65 + m. 160 000 vartotojų

Taigi, Facebook turi didelį privalumą prieš kitus socialinius tinklus, nes apima pačią plačiausią auditoriją amžiaus aspektu. Tai universalus socialinis tinklas, ir daugelis prekės ženklų kaip komunikacijos kanalą jį renkasi pirmiausiai. Turinys čia gali būti pateikiamas labai įvairiai ir nereikalauja didelių išlaidų – video, nuotraukos, tekstas, live transliacijos ir t.t. Reklama čia užstatoma lengvai, o Facebook yra puikiai „ištreniravęs“ savo algoritmus, tad pasiekti tikslinę auditoriją pakankamai nebrangu ir lengva.

YOUTUBE

Tuo tarpu Youtube socialinį tinklą gali rinktis ne kiekvienas prekės ženklas, kadangi turinys jame privalo būti video ir audio formatu. Nors ši platforma populiariausia tarp jauniausių interneto vartotojų, tačiau daugelis vidutinio ir vyresnio amžiaus žmonių taip pat nuolat ieško informacijos šiame tinkle.

Čia būti verta, jei galite vartotojams pasiūlyti įdomaus nemokamo turinio – pokalbių laidas, produktų apžvalgas, linksmas istorijas ar kitą aktualią ir vertingą informaciją.

INSTAGRAM

Vienas dažniausių verslininkų užduodamų klausimų – ar jiems reikia būti Instagram. Vienareikšmiško atsakymo nėra, nes tai labai priklauso nuo prekės ženklo specifikos, parduodamų produktų ar teikiamų paslaugų. Šiuo metu Lietuvoje yra apie 620 000 Instagram vartotojų. Nors prieš kelis metus tai buvo jaunimo iki 20 metų socialinis tinklas, šiandien jo vartotojų amžius daug įvairesnis:

  • 13-20 m. 140 000 vartotojų
  • 21-30 m. 270 000 vartotojų
  • 31-40 m. 130 000 vartotojų
  • 41-50 m. 54 000 vartotojų
  • 51-60 m. 21 000 vartotojų
  • 60-65 + m. 11 000 vartotojų

Tad jeigu prekės ženklo tikslinės auditorijos amžius yra asmenys iki 40 metų, reikėtų susimąstyti, ar nevertėtų komunikacijos pradėti ir šiame soc. tinkle. Svarbiausia Instagram gražios nuotraukos, įdomios istorijos ir šiek tiek daugiau asmeniškumo nei Facebook ar Youtube.

TIK TOK

Šį socialinį tinklą bent jau stebėti turėtų kiekvienas komunikacijos specialistas. Tai didelio potencialo turinti platforma, jau dabar subūrusi didelį kiekį jaunų vartotojų. Vis daugiau prekės ženklų Lietuvoje žengia į Tik Tok’ą ir kuria linksmą, įtraukų turinį. Jeigu Jūsų prekės ar paslaugos skirtos jaunimui iki 25 metų, jūs neabejotinai turite atsidurti čia.

Žinoma, kurti turinį šiam socialiniui tiklui gali pasirodyti nelengva užduotis vyresnio amžiaus ar santūresniems žmonėms, nepratusiems rodyti savęs viešai. Tačiau su specialistų pagalba ir teisingai sudėliota strategija ši užduotis gali būti įveikiama, o ilgainiui ir tapti smagiu laiko praleidimo būdu. Organinis įrašų pasiekiamumas kol kas yra labai didelis, taip pat gerai veikia grotažymės. Tik Tok taip pat yra patogus savo filtrų, efektų įvairove, tad turinio kūrėjai pigiai ir greitai gali susikurti tokių vaizdo įrašų, kuriuos vėliau publikuotų ir Instagram tinkle.

SNAPCHAT

Šiuo socialiniu tinklu Lietuvoje daugiausiai naudojasi 10-18 metų vartotojai. Pagrindinis reklamos šiame soc. tinkle minusas – ribotas atgalinis ryšys. Vaizdo įrašus vartotojai peržiūri ribotą laiko kiekį ir vėliau jie dingsta. SnapChat tinkle prekių ženklai neturi galimybės matyti, kiek vartotojų susidomėjo paskelbtais įrašais ir kiek sekėjų pavyko pritraukti. Reklamos galimybės čia kol kas nėra labai palankios prekių ženklams, todėl dažnu atveju jaunai auditorijai pasiekti efektyviau rinktis Tik Tok arba Instagram socialinius tinklus.

Taigi, kiekvienas prekės ženklas turėtų gerai apgalvoti komunikacijos strategiją ilgalaikėje perspektyvoje ir pasirinkti tas platformas, kurios atneštų didžiausią naudą. Tačiau svarbu nepamiršti, kad kuo didesniame kanalų skaičiuje bendrausite su savo sekėjais, tuo daugiau išteklių reikės suvaldant komunikaciją. Svarbiausia, kad vartotojas turėtų vienodai gerą patirtį visuose platformose – būtų aptarnautas greitai ir maloniai. Mes galime individualiai Jūsų prekės ženklui sukurti strategiją, parenkant tinkamus kanalus ir efektyviausiai paskirstant biudžetą. Susisiekite!